İlk Yayın: 4 Aralık 2024 – Güncelleme: 4 Aralık 2024 13:00
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın tapu işlemleri yönetmeliğini Resmi Gazete’de yayımlandı. Mülkiyet devri işlemlerinin herhangi bir tapu müdürlüğünden yapılabileceği belirtildi. Ayrıca vekaletnamelerle yetki alanı dışı işlemler yapılamayacağı ifade edildi. Süreçlerin dijital ortamda yürütülebileceği duyuruldu.
Tapu işlemlerinde mülkiyet devri işlemlerinin, herhangi bir tapu müdürlüğünden doğrudan karşılanabileceği belirtildi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hazırlanan “Yetki Alanı Dışında ve Tarafların Farklı Birimlerde Bulunmaları Halinde Tapu İşlemlerinin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” Resmi Gazete’de yayımlanırken bazı detaylar dikkat çekti.
TAPU MÜDÜRLÜĞÜNDEN YETKİ ALINMAKSIZIN GERÇEKLEŞTİRİLEBİLECEK
Yönetmeliğe göre, tarafların farklı birimlerde bulunmaları halinde yapılacak mülkiyetin devrini amaçlayan sözleşmelerle yetki alanı dışında kayıtlı bulunan taşınmazlarla ilgili yapılacak tapu işlemleri, elektronik ortamda taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki alınmaksızın gerçekleştirilebileceği ifade edildi.
Yeni düzenlemeye göre, 21 Kasım 2023’ten önce düzenlenen vekaletnamelerle yetki alanı dışı işlemler yapılamayacağı belirtildi.
Ayrıca başvurunun alınması, resmi senetlerin hazırlanması ve uygulamaya ilişkin diğer süreçlerin de dijital ortamda yürütülebileceği duyuruldu.