İlk Yayın: 31 Ekim 2023 – Güncelleme: 31 Ekim 2023 09:15
Bilindiği üzere Google her geçen gün farklı bir özelliği ile dikkatleri üzerinde toplamayı başarıyor. Bu konuda benzer şekillerde çalışmalar yapan Çin arama motorları da ürünlerini ardı ardına tanıtıyor. Söz konusu olan arama motoru rekabeti olduğunda son 3 – 4 senedir ciddi yeniliklerle karşılaştığımızı söyleyebiliriz. Bu konuda son yıllarda kelimeleri kullanmaksızın görselle arama yapma teknolojisinin çok ciddi anlamda geliştiğini görmek mümkün oldu. Peki ama görselle arama yapmanın ne gibi avantajları bulunmaktadır?
Öncelikle söz konusu olan arama motoru, seo, dijital pazarlama ve püf noktaları gibi konu başlıkları olduğunda sizin için hazırladığımız aramamotoru.com adresimizi ziyaret ederek en doğru ve en kesin bilgiye kısa süre içerisinde ulaşabilirsiniz. Aklınıza takılan tüm soru işaretlerinin cevabı burada sizi beklemektedir. Şimdi konuyu çok uzatmadan ana konumuza geri dönelim.
Görselle Aramanın Farkları ve Avantajları Nelerdir?
İlk olarak görselle arama yapmanın en etkili sonucu hızlı bilgiye ulaşmaktır. Her ne kadar kelimeleri kullanarak doğru sonuçlara ulaşmayı başarıyor olsak da görsel ile net bir şekilde doğru sonuçlar hakkında bilgi sahibi olabiliriz.
Örneğin sokakta gezerken bir deri mont gördünüz. Bu deri montun fiyatının gerçek fiyatı olup olmadığını yada daha ekonomik olarak bu ürünü satın alıp alamayacağınızı merak ettiniz. İnternette model ve renk araması yaparak ulaşabileceğiniz binlerce farklı kombinasyon bulunmaktadır.
Oysa ki ilgili deri montun fotoğrafını bir kez çekerek, hatta farklı açılardan özelliklerini ekleyerek doğrudan o ürün hakkında daha net bilgilere ulaşmanız da mümkün olmaktadır.
Tanıma ve Sınıflandırma Seçenekleri
Hiç şüphesiz kişisel kullanımında ötesinde görsel arama avantajları nesne türlerinin sınıflandırılması ve özelliklerinin belirlenmesi gibi pek çok ana başlıkta da destek aldığımız bir konu olarak ön plana çıkar. Bu konuda son yıllarda envanter yönetimi başta olmak üzere farklı konu başlıklarında uzun süreli çalışmalar yapılmaktadır.
Bir diğer önemli konu başlığı ise sanat ve moda gibi alanlarda keşif yapma avantajının sağlanıyor olmasıdır. Kişilerin turizme katkı sağlaması, yeni yerler keşfetmesi ve görselleri kullanarak ilham bulmalarını sağlaması gibi pek çok seçenek bir arada karşımıza çıkmaktadır.
Bir de sonuç olarak e ticarette aktif olarak kullanıldığını görmek mümkün olmaktadır. Her ay bir önceki aya göre görsel arama ile ürün aratan insanların sayısı gözle görülür bir şekilde artış göstermektedir. Bu şekilde giderse görsel + ses desteği ile herhangi bir şekilde yazıya gerek kalmaksızın dilenen ürüne ulaşmak mümkün olmaktadır.
Aynı zamanda arama motorlarının yakın bir gelecekte bu durumu daha fazla teşvik edeceği ve yapacağı çalışmalarla bu sistemi geliştireceğini net bir şekilde biliyoruz. Orta – uzun gelecekte klavye kullanımını sadece cihazlardan konuşma – fotoğraf çekme kim bilir belki de düşünmeye terk edeceğini söyleyebiliriz.